\

AcasaStiriCe este specific unei francize in brokerajul de asigurari?

Ce este specific unei francize in brokerajul de asigurari?

12. octombrie 2015 | secțiune: Stiri

Sursă: www.1asig.ro

In momentul de fata, circa 58% din primele de asigurare vandute pe piata din Romania au fost vandute prin intermediul brokerilor.

 "Intr-adevar, distributia asigurarilor prin intermediul brokerilor are o pondere din ce in ce mai ridicata in Romania. Rolul brokerului este de a reprezenta clientul si interesele sale, avand capacitatea de a lucra cu un volum ridicat de informatii, de a le valorifica si de a crea un program de asigurare pentru client potrivit nevoilor sale", a explicat Alexandra DURBACA, Director de dezvoltare pe Romania, INSIA Europe, in cadrul emisiunii "Ora de risc" difuzate marti de RFI.
"Vedem tendinta clientului de a se orienta din ce in ce mai des catre un broker pentru a vedea mai multe variante de asigurare. Astfel, deja incepe sa dispara ideea de a merge doar catre un singur asigurator", a adaugat Alexandra DURBACA.

In ceea ce priveste evolutia pietei de brokeraj, Directorul de dezvoltare pe Romania al INSIA Europe a subliniat necesitatea orientarii catre calitate. "Consider ca piata de brokeraj ar trebui sa se axeze pe doi piloni: calitatea asistentilor in brokeraj - a celor care fac vanzarea directa in asigurari - pe de-o parte, precum si calitatea serviciilor oferita de acesti asistenti in brokeraj, pe de alta parte. Noi, prin intermediul asistentilor in brokeraj - sau, asa cum ii numim noi, francize -, incercam sa oferim un nivel de calitate inca de la inceput. Selectia pe care o realizam in momentul in care recrutam oameni calificati sa deschida un birou in franciza pentru INSIA este foarte riguroasa", a explicat Alexandra DURBACA.

Vorbind despre avantajele francizei, aceasta a punctat faptul ca francizorul este alaturi de oamenii din franciza sa si ii invata sa fie si antreprenori, sa stie sa isi administreze business-ul propriu.

"Important este sa alegi modelul de franciza potrivit, deoarece de aici pleaca totul: oamenii pe care ii recrutezi, modalitatea de implementare a proiectului", a afirmat oficialul INSIA Europe.

"Ce este specific unei francize in brokerajul de asigurari, comparativ cu o franciza a unui brand de fast-food? In primul rand, acelea sunt concepte la cheie. Francizorul vine, organizeaza magazinul, alege totul, de la amplasare pana la personal, astfel ca acolo devii un manager de magazin", a afirmat Alexandra DURBACA.

"In asigurari, lucrurile sunt usor diferite - acel antreprenor preia business-ul de la zero. Nu ii dai o franciza la cheie, ci construiesti impreuna cu el. Intr-adevar, rigorile privind spatiul si organizarea acestuia sunt facute si implementate alaturi de francizor, insa tot timpul francizatul trebuie sa vina cu ceva nou, cu suport pentru oamenii sai. Cred ca cel mai important este sa vezi problemele in prima faza, ulterior sa ii gasesti solutiile pentru probleme respective si usor usor, dupa ce proiectul a ajuns la un echilibru, la un 'break even', sa il inveti sa creasca business-ul respectiv. Si aici vorbim de portofoliu, pentru ca principala avutie a unui asistent in brokeraj, respectiv a unui broker, este portofoliul de asigurari care trebuie sa fie echilibrat, sanatos si constant evaluat", a adaugat aceasta.

INSIA Europe se afla in plin proces de extindere. "In acest moment avem 16 birouri deschise in 8 orase din tara. Suntem deja in Bucuresti, Pitesti, Mioveni, Piatra Neamt, Arad, Deva, Sibiu si continuam procesul de extindere si in perioada urmatoare. Daca 2014 a reprezentat, pentru noi, o etapa de 'set up' si de testare a modelului, in schimb in 2015 am simtit ca suntem pregatiti. Astfel, daca la inceputul anului aveam 3 birouri, deja in acest moment avem 16", a precizat Alexandra DURBACA.

Găsește un consultant INSIA

Asiguratori